Het TLV proces terugzetten kan op twee momenten: wanneer het proces nog niet volledig is afgerond, dan kan de activiteit TLV ondertekenen worden teruggezet naar de vorige stap TLV besluitvorming door deze op te volgen met de actie 'Terugzetten' en hierna te kiezen voor terugzetten naar Besluitvorming. Daarnaast kan het TLV proces ook worden teruggezet wanneer deze is afgerond, maar alléén wanneer de opvolgactie Toekennen of Afwijzen is gekozen.
Het is mogelijk om het TLV proces terug te zetten wanneer er een verkeerde opvolgactie is gekozen, of wanneer er een aanpassing nodig is in één van de velden: Toolbox optie, startdatum, einddatum, totaal bedrag of aanvullende ondersteuning.
Let op: Hiervoor dient u wel de juiste rechten gekregen te hebben. Deze rechten kunnen worden toegevoegd door de beheerder bij het gebruikersaccount door de sub autorisaties onder Gedeelde TOP dossiers 'TLV proces terugzetten' te selecteren.
Door bij [Nieuwe actie] te kiezen voor TOP dossier terugzetten kunt u de TLV vraag terugzetten (dit kan alleen wanneer de TLV vraag oorspronkelijk is afgewezen) of TLV besluitvorming en/of TLV ondertekenen terugzetten.
Vervolgens wordt er in het logboek een activiteit TLV vraag/TLV besluitvorming/TLV ondertekenen teruggezet aangemaakt en direct afgerond en wordt de gekozen activiteit weer zichtbaar in het activiteiten overzicht. Deze terugzet activiteit bevat de reden voor het terugzetten en de originele inhoud van de teruggezette activiteit. Wanneer de TLV vraag, TLV besluitvorming of TLV ondertekenen die is teruggezet opnieuw wordt opgevolgd is zowel de motivatie als de originele inhoud van de activiteit zichtbaar in het scherm.