In de instellingen kunnen opvolgtermijnen worden ingesteld voor de activiteiten die door de school ingestuurd kunnen worden: Bericht, Ondersteuningsvraag & het gehele TLV proces. De ingestelde opvolgtermijn begint te lopen vanaf de datum dat de ingestuurde activiteit is ontvangen. Wanneer een activiteit wordt teruggezet naar de school (Ondersteuningsvraag of binnen het TLV proces), wordt de opvolgtermijn opgeschort tot de school heeft gereageerd en de aanvraag opnieuw heeft ingediend.*
Het instellen van een opvolgtermijn kan met de volgende stappen, indien u rechten heeft voor de betreffende instelling:
- Ga naar het onderdeel Instellingen;
- Klik op de tegel ‘Tijden’;
- Onder ‘Opvolgtijden’ is het nu mogelijk om per activiteit (Bericht, Ondersteuningsvraag & TLV proces) aan te geven wat de deadline voor het opvolgen moet zijn. Dit kan met dagen en/of weken.
- Door aan te geven per wanneer een activiteit Urgent wordt, kan het systeem gebruikers d.m.v. een oranje markering attenderen dat een deadline bijna verstreken is.
- Klik rechts bovenin het scherm op de knop [Opslaan] om de opvolgtermijn door te voeren voor alle nieuw te ontvangen activiteiten.
* De berekening van de opvolgtermijnen is per 28-10-2024 aangepast naar deze berekening o.b.v. de volgende wet- en regelgeving: Het afgeven van een TLV is een besluit conform de Algemene wet bestuursrecht (Awb). Hierin is opgenomen dat een beschikking binnen een redelijke termijn na ontvangst moet worden opgevolgd, zijnde binnen 8 weken. Deze termijn kan worden opgeschort, wanneer de aanvraag niet volledig is of kan evt. worden verlengd indien het door omstandigheden niet lukt om een besluit te nemen binnen de genoemde 8 weken.